Det er vist på tiden jeg får skrevet om min fangst fra mine gamle Amiga disketter. Jeg fandt en hel del kode, diverse dokumenter – heriblandt en forsvunden opskrift min mor blev ganske glad for – og diverse grafik stumper og animationer, som jeg desværre ikke har haft held til at få konverteret endnu.

Af de mere interessante kode stumper jeg har fundet er der en Boulder Dash klon og en Pacman klon. Jeg husker tydeligt jeg var fuldstændig hooket på Boulder Dash dengang, det var så simpelt og alligevel meget udfordrende. Min plan med Boulder Dash Konstruction Kit var formentlig at der skulle være en level editor indbygget, men det blev aldrig til mere end en enkelt bane og en motor til spillet. Måske var det en ide der skulle bygges videre på i dag 🙂

Der er også andre halvfærdige spil, fx Block Killer, en Breakout klon, Space Wars, som jeg ikke aner hvad skulle være, men det ser interessant ud og Adventure, et tekst adventure spil der fandt sted i mine forældre hus. Derudover er der nogle såkaldte demoer, som jeg aldrig blev god til at lave, og diverse programmer fx Amosbase et adressekartotek.

Det har været sjov at gense Amos koden, men det er tæt på volapyk efter en del år med Java som primært programmeringssprog. Det har dog lykkedes mig at rette et par fejl for at kunne starte nogle af programmerne, så helt væk er det ikke 🙂